Onkologia i hematologia dziecięca

W Vilda Clinic zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest kompleksowa opieka medyczna w zakresie onkologii i hematologii dziecięcej. Dlatego zapewniamy usługi diagnostyczne i lecznicze, prowadzone przez doświadczonych specjalistów w dziedzinie hematologii i onkologii dziecięcej w Poznaniu.

IMG-0067.JPG

dr Agnieszka Wziątek

DR WZIĄTEK PRZYJMUJE PACJENTÓW PRZY ULICY ZŁOTOWSKIEJ

Hematolog i onkolog dziecięcy w Poznaniu

Hematologia w przypadku dzieci jest ściśle związana z onkologią i odwrotnie, dlatego w Polsce jest jedna specjalizacja dla hematologa i onkologa dziecięcego. Obejmuje ona diagnozowanie i leczenie zaburzeń i chorób układu krwiotwórczegou dzieci, od noworodków po młodzież

Hematologia i onkologia dziecięca to nie tylko diagnostyka i leczenie, ale również wsparcie edukacyjne i psychologiczne dla pacjentów i ich rodzin. Zrozumienie mechanizmów chorób oraz ich skutków jest kluczem do prawidłowego podejścia terapeutycznego. W naszej prywatnej przychodni w Poznaniu dbamy o to, by każdy pacjent czuł się rozumiany i bezpieczny.

Hematolog dziecięcy - kiedy zwrócić się do specjalisty?

W jakich sytuacjach wskazana jest wizyta u hematologa dziecięcego? Po pierwsze, gdy zaleci nam to lekarz pierwszego kontaktu czy pediatra (najczęściej widząc niepokojące objawy czy wyniki badań krwi). Ponadto, konsultacja z hematologiem dziecięcym może być wskazana, jeśli dziecko wykazuje objawy typu:

• nagła utrata apetytu i/lub wagi;

• przedłużające się uczucie zmęczenia, ospałość, osłabienie;

• spuchnięte węzły chłonne;

• skłonność do łatwego powstawania siniaków;

• krwawienia z dziąseł i błon śluzowych;

• problemy z krzepnięciem krwi.

Nie każde dolegliwości muszą od razu świadczyć o poważnej chorobie. Jednakże wyżej wymienione objawy powinny skłonić Państwa do konsultacji z lekarzem. Szybka i dokładna diagnoza może uratować życie najmłodszych pacjentów, zwiększając szanse na spowolnienie postępu choroby lub osiągnięcie pełnego wyleczenia.