3Z2A3996 (1) copy.jpg

Specjalista pediatra,
specjalista chorób płuc dzieci
PRZYJMUJE NA UL. 28 CZERWCA 1956r. 261

Pod nadzorem dr Mikosia wykonywane są także badania FeNO oraz Spirometria.
Specjalista pediatrii i chorób płuc dzieci. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w warunkach oddziału pediatrycznego, pediatrycznej izby przyjęć, pomocy doraźnej, podstawowej opieki zdrowotnej, a także specjalistycznej poradni chorób płuc dzieci.
Jego zainteresowania kliniczne i naukowe dotyczą astmy, nawracających infekcji oraz chorób rzadkich układu oddechowego. Obronił doktorat w zakresie diagnostyki molekularnej infekcji wirusowych w chorobach obturacyjnych dróg oddechowych u dzieci (badania zrealizowane w Pracowni Badań Komórkowych i Molekularnych UM w Poznaniu). Członek i stypendysta Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc, European Respiratory Society, Société de Pneumologie de Langue Française oraz Stowarzyszenia „Pneumologie France Pologne”, autor prac naukowych w dziedzinie pulmonologii dziecięcej i wystąpień na konferencjach międzynarodowych.
Wykonuje badania USG płuc (ukończone szkolenia ERS, SPLF G-ECHO, RSU; wykładowca grupy G-ECHO Pologne). W 2021 r. otrzymał dyplom European Respiratory Society HERMES Diploma in Paediatric Respiratory Medicine.
W gabinecie wykonywane są badania czynnościowe układu oddechowego - stężenie tlenku azotu w powietrzu wydychanym (FeNO), w powietrzu aspirowanym z nosa (nNO) oraz spirometria (w tym z próbą rozkurczową).

Dr n. med. Marcin Mikoś