Produkty odkażające

Biopsja cienkoigłowa tarczycy

Biopsję cienkoigłową tarczycy zleca lekarz, gdy podejrzewa określone choroby tarczycy, w tym torbiele, guzy łagodne i złośliwe,

W Vilda Clinic badanie to, pod kontrolą USG, wykonuje specjalista endokrynolog lekarz Magdalena Faligowska,

Pobrane ze zmiany komórki bada się pod mikroskopem, a wynik opisuje lekarz specjalista patolog.

Przebieg badania

W celu wykonania biopsii, należy umówić się na dedykowaną wizytę.

Podczas zabiegu lekarz przykładając głowicę USG precyzyjnie pobierze wycinek za pomocą bardzo cienkiej igły.

Przygotowanie

Biopsja cienkoigłowa tarczycy nie wymaga specjalnych przygotowań i trwa bardzo krótko. Prosimy o zdjęcie wszelkich ozdób z szyi przed badaniem.

Czy biopsja boli?

Biopsja nie jest bolesnym badaniem i wykonuje się ją bez znieczulenia. Oczywiście pacjenci bardzo różnie odczuwaja ból, ale ten można porównac do tego przy pobieranu krwi (igła jest cieńsza).

Co dalej?

Po pobraniu, materiał zostanie przekazany do zakładu patologii w celu wykonania badania cytologicznego (oceny rozmazu komórkowego).

Wyniki dostępne będą w ciągu 2-4 tygodni. O ich otrzymaniu powiadomimy Państwa

telefonicznie

IMG-4651.jpg

Magdalena Faligowska

specjalista endokrynolog,

specjalista internista i hipertensjolog

Dr Faligowska uzyskała certyfikaty z zakresu wykonywania usg i biopsji tarczycy, uczestnicząc w szkoleniach i kursach akredytowanych przez Polskie Towarzystwo Biopsji Narządowej, współorganizowanych przez Polskie Towarzystwo Endokrynologii Onkologicznej.